پریسا پریسا ، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 10 روز سن داره

نازدونه ، دردونه .....

بازی های آپارتمانی

1392/3/5 14:21
نویسنده : محبوبه
260 بازدید
اشتراک گذاری

بازي هاي آپارتماني در ادامه به نمونه هايي از بازي هاي آپارتماني که والدين قادر به اجراي آن در محيط هاي کوچک مي باشند، اشاره مي کنيم که والدين مي توانند براي کودکان در سنين مختلف متناسب با زبان و فهم کودک آن ها را اجرا کنند.

 1- بازي کشف اَشکال :(هدف: ادراک فضايي) ابتدا به کودکان مي گوييم به پوسترهاي اطراف خود با دقت نگاه کنند، آن گاه از آن ها خواسته مي شود شکل مورد نظر را در اطرافشان پيدا کنند هر کسي سريع تر انگشت خود را روي شکل قرار يا آن را نشان داد برنده است اين کار مي تواند با استفاده از اشياي موجود در اتاق نيز انجام گيرد.

 2- بازي مفاهيم( هدف: آموزش مفاهيم و اطلاعات عمومي) : با استفاده از پوسترهاي آموزشي ، مفاهيمي مانند کوچک و بزرگ، کوتاه و بلند، تر و خشک، چاق و لاغر، باريک و پهن، سنگين و سبک، پشت و رو، تاريک و روشن و ... به صورت سوالي و به شکل مسابقه به کودکان آموزش داده مي شود.

 3 - بازي نقطه گذاري( هدف: دقت و جهت يابي):روي تخته وايت برد، يک دايره رسم و از کودک خواسته مي شود با دقت ، موقعيت خود را تا رسيدن به تابلو در نظر بگيرد و سپس با چشمان بسته در داخل دايره يک نقطه بگذارد، برنده مسابقه کسي است که بتواند با تشخيص موقعيت دقيق خود و تابلو و دايره، علامت را نزديک تر به مرکز دايره بگذارد بازي مي تواند روي کاغذ نيز انجام شود.

4-بازي ترسيم خطوط (هدف: افزايش دقت و تمرکز) ابتدا روي تابلو خط صاف، مارپيچ و زيگزاگ رسم مي شود و سپس چشمان کودک را مي بنديم و به او مي گوييم به فرمان من بدون آن که دستت را از تابلو برداري خطوط صاف، مارپيچ و زيگزاگ رسم کن، اين کار مي تواند روي کاغذ نيز انجام شود.

 5- بازي تخمين فاصله ( هدف : دقت، جهت يابي و ادراک فضايي ) کودک را در فاصله چند متري ديوار قرار مي دهيم و از وي مي خواهيم که حدس بزند که با قدم هاي خودش از جايي که ايستاده تا ديوار چند قدم فاصله دارد برنده مسابقه کسي است که تخمين دقيق تري از فاصله داشته باشد ( قدم ها بايد چسبيده به هم باشد) گردآوری : گروه اینترنتی نیک صالحی

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)